Nothing.Perfect.Than.You
Peranan Media dan kisah David Sarnoff
Tuesday, December 3, 2019 | 2:49 PM | 0 comments
Image result for david sarnoff

Peranan media kian berkembang dari tahun ke tahun. Bermula daripada media bercetak ke radio kemudian ke televisyen dan kini internet memega peranan penting dalam media dan juga teknologi. Media ini digunakan bagi menyampaikan berita dan juga satu bentuk hiburan bagi pengguna media.

Pada zaman dulu media utama yang digunakan adalah media bercetak Dan juga radio. Kedatangan media berbentuk televisyen mengambil sedikit masa untuk digunakan. Selain kepentingan dari segi penyampaian informasi dan hiburan, media ini memainkan peranan yang kuat dalam penafsiran sesuatu mesej. Hal ini yang mana dengan adanya media yang berinteraksi dengan penonton akan membuatkan orang yang menonton dan mendengar mengolah suatu berita dengan imagines dan gambaran yang telah disampaikan. Hal ini membuatkan sesuatu penyampaian itu menjadi lebih efektif.

Bagi isu David Sarnoff tentang bagaimana beliau menghasilkan sebuat televisyen untuk dipasarkan merupakan satu perkara yang bijak. Yang mana belian bijak mengambil peluang dalam sesuatu perniagaan walaubagaimanapun, kejadian mencuri idea itu adalah salah. Yang mana beliau sepatutnya mengunakan ideanya sendiri dalam menghasilkan sesuatu project bukannya mengambil hasil titik peluh orang lain,

David Sarnoff mempunyai banyak kelebihan yang boleh membuatkan beliau berjaya untuk menghasilkan dan menjayakan pengeluaran televisyen adalah daripada kepantasannya bertindak untuk mengkaji hasil idea orang lain dan juga beliau mempunyai modal yang cukup bagi menjayakan media yang diingini nya.

Berikut merupakan video mengenai kisah David Sarnoff dan Philo Farnsworth : 






Older Post | Newer Post
Hello.Strangers

Hello, My Name is Aidatul Nurul Afiqah for short Aidatul. Everything I write comes from my whole heart. I'm sorry if it offends you. Oh, and thank you for visiting ツ